Skip links

LIVE Shopping – inovatívna taktika, ktorá posilní váš ecommerce

V posledných rokoch ovládol ecommerce nový trend menom Live shopping, ktorý zakrátko dokázal, že nejde len o zábavu a rozptýlenie spotrebiteľov, ale nástroj, ktorý by inovatívnym spoločnostiam nemal uniknúť. Na jeho benefity a možnosti, ktoré ponúka, sa teraz bližšie pozrieme. 

 

Live shopping je inovatívny spôsob nakupovania, ktorý umožňuje zákazníkom nakupovať online v reálnom čase. Jeho história sa začala písať v roku 2016 v Číne spustením Taobao Live a postupne jej potenciál začali objavovať aj západné trhy. Na tento rozbehnutý vlak zábavy medzi prvými naskočil Amazon so svojim Style Code Live a i keď neviedol k veľkému úspechu a bol zrušený, ďalšie využitie Live shoppingu už prináša svoje ovocie. Amazon Live je platforma, vďaka ktorej môžu predajcovia propagovať svoje produkty formou živých videí.

Mali ste môj záujem, teraz máte moju pozornosť

Zaujať spotrebiteľa je nepochybne dôležité, ale čistá zvedavosť sa len málokedy pretaví do návštevnosti či dokonca predaja. Pri Live shoppingu sa však karta začína obracať. Takýto formát dokáže za pomerne krátky čas spotrebiteľom pútavo ponúknuť veľké množstvo informácií a uľahčiť im tak vytvoriť si lepší obraz o produkte. Zároveň je Live shopping spôsob, ako môžu zákazníci pozerať a zároveň nakupovať, vďaka čomu sa výrazne zlepšuje ich zážitok z nakupovania. Nesporným benefitom Live shoppingu je príležitosť vytvoriť si so svojimi spotrebiteľmi vzťah a umožniť im tak stať sa súčasťou komunity so spoločnými záujmami o vaše produkty. 

O tom, že zábave a inovatívnym prístupom pri nakupovaní sú spotrebitelia otvorení, hovoria aj prieskumy. Podľa Statista viac ako 14% amerických spotrebiteľov zaujíma Live shopping, zatiaľ čo až 70% európskych spotrebiteľov uviedlo, že majú záujem o zábavu pri nakupovaní. Tieto čísla sa samozrejme líšia v závislosti od trhov. V Brazílii má viac ako 88% spotrebiteľov záujem zúčastniť sa v budúcnosti Live shoppingu, zatiaľ čo v Číne tak už 30% urobilo. 

Firmy, ktoré ho využili na predstavenie nového produktu dokonca zaznamenali i lepší predaj starej kolekcie. Ide o trend, ktorý dokáže nielen zvýšiť návštevnosť, ale zároveň i udržať zákazníkov v reálnom čase a ponúknuť im osobnejšiu skúsenosť, ktorú si cenia. Počas Live shopping eventov organizovaných spoločnosťou VTEX sa ukazovateľ počtu zákazníkov, ktorí si pridali tovar do košíka pohyboval okolo 16%. Priemerný pomer pre eshop je podľa Litle Data do 10,4% čo znamená, že takáto aktivita dokáže výrazne posilniť vašu pozíciu medzi internetovými obchodmi.  Základom je však kvalitný eshop, s ktorým vám radi pomôžeme a vytvoríme odladený eshop na mieru

Pre väčšinu obchodníkov sú rozhodujúcou metrikou tržby. Podľa Statista sa do roku 2024 na americkom trhu Live shoppingu predá 35 miliárd USD a v Číne predstavuje Live shopping až 20% tržieb ecommerce len päť rokov po jeho uvedení.  

Live shopping aplikácie

Presadiť sa medzi konkurenciou a udržať si náskok vo svete ecommerce nie je jednoduché, no jeden zo spôsobov ako na to, môže byť práve používanie Live shopping aplikácií. Slúžiť môžu ako nákupné portály na objednávanie položiek, spôsob ako sa počas nakupovania stretnúť online s rodinou a priateľmi, či ako priestor na zdieľanie skúseností s produktom. 

Fakt, že live shopping je budúcnosť, neunikol ani známym platformám. V roku 2020 bol spustený Instagram Live Shopping a od rovnakého roku môžu firmy predávať svoje produkty prostredníctvom Facebook Live Video Shopping. Online nákupné eventy vysielané real time pútajú spotrebiteľov aj na spomínanom Amazon Live. K top Live shopping aplikáciám patrí aj Channelize, jednoduchá aplikácia ktorá ponúka veľa možností ako interagovať s publikom prostredníctvom live shopping eventov naprieč viacerými platformami ako sú Facebook, YouTube a i. Za zmienku stoja nepochybne aj aplikácie Bambuser a Smartzer, ktorých inovatívne techniky prinášajú do sveta online nakupovania úplne nový rozmer. Na popularite získava aj aplikácia Whatnot, o čom svedčí aj získaná investícia vo výške 260 miliónov dolárov. Zámer jej zakladateľov bol vytvoriť bezpečné miesto na nákup, kde sa súčasne tvorí komunita, ktorá môže vzájomne interagovať. 

Svoju zbrusu novú platformu na živé nakupovanie testuje aj spoločnosť Meta. Nazvali ju Super a ide o miesto, na ktorom môžu influenceri prostredníctvom livestreamov súčasne komunikovať s divákmi a predávať produkty.

 

Live shopping aplikácií je v súčasnosti na trhu viacero, pričom všetky spájajú tieto spoločné benefity: 

  • posilnenie vzťahu so zákazníkmi 
  • zvýšenie povedomia o značke a zásah na širšie publikum
  • zvýšenie predaja a počtu potenciálnych zákazníkov
  • zlepšenie lojality k značke 
  • tvorba vlastnej online komunity
  • úspora nákladov na distribúciu

 

Tak čo, pripravení skočiť na vlnu Live shoppingu a presvedčiť sa o jeho potenciáli? Skôr než začnete, je dobre zvážiť niekoľko vecí. Pri výbere vhodnej aplikácie je dôležité zohľadniť typ publika, ktoré chcete osloviť, ale aj funkcie, ktoré by ste radi použili. Dobrým štartom môže byť Live shopping prostredníctvom platformy ako je Facebook či Instagram, kde už máte vybudovaný zásah. 

A nakoniec, popustite uzdu fantázie, buďte autentickí a hlavne sa bavte, lebo aj v tom je podstata Live shoppingu. Ak potrebujete predsa len poradiť, v Innovations sme experti na WordPress a platformu Woocommerce, preto nás neváhajte kontaktovať.