Z finančného trhu a médií prichádzajú už nejakú dobu jasné signály – o chvíľu nastane v ekonomike recesia. V mnohých firmách je v momente uťahovania opaskov starým dobrým zvykom ako prvé škrtať rozpočty na marketing a média. Keď sa pozrieme na vývoj investícii do reklamy počas poslednej krízy, tak môžeme očakávať, že pre väčšinu firiem sa bude situácia v podobnom duchu vyvíjať aj teraz.
.
.
Väčšina však neznamená, že to budú všetci. Kríza je predsa očistec ekonomiky a práve z nej vzídu mnohé firmy ako víťazi a s náskokom pred konkurenciou. Budú to firmy, ktoré sa neboja ísť netradičnou cestou podloženou správnou dávkou kalkulovaného rizika.
Každá kríza so sebou prináša príležitosť
Pokiaľ sa značka rozhodne mlčať, alebo byť vo svojej komunikácii tichšie, tak sa vždy nájde konkurent, ktorý sa tejto otvorenej príležitosti chopí a uchmatne si pre seba pozornosť ľudí a teda aj podiel na trhu. Či už sa rozpočty znížia alebo ostanú rovnaké, tlak na efektivitu a návratnosť investovaných prostriedkov porastie, čo v skratke znamená, že bude potrebné robiť marketing opäť inovatívnejšie.
Marketingové a mediálne budgety by sa nemali míňať, ale investovať, nakoľko ich hlavný prínos je rastúci obchod pre firmu. Práve v ťažkých časoch ekonomickej krízy rozhodne schopnosť firmy predávať či firma prežije alebo nie.
.